Lista på läsning

På fredag ska jag vara klar med Populärmusik från Vittula av Mikael Niemi och Kalla det vad fan du vill av Marjaneh Bakhtiari. Egentligen borde jag också läsa ut Processen av Kafka och Slakthus 5 av Kurt Vonnegut men men.

Jag har iallafall börjat med Populärmusik från Vittula och jag gillade prologen skarpt. Otroligt att vara på toppen av ett tibetanskt berg och lyckas fastna med läpparna på en metallplatta där- det fick mig att fnissa såpass mycket att Brutus blev rädd och sprang iväg en sväng. Jag kan tillägga att Brutus är en av de fegaste katterna som finns. Vi ska inte tala om hur han reagerar när jag nyser. Men av nån märklig anledning är han inte alls rädd för hårtorken.

Man får förresten läsa mycket trist när man går på Universitetet. Den absolut mest tråkiga boken är Ronny Ambjörnssens Mitt förnamn är Ronny. Guuuuuud så tråkigt- i ärlighetens namn så läste jag inte ut den ens trots att den är lika tunn som ett häfte. Det enda jag gillade med den (av det lilla jag läste) var att någon han kände blev döpt till Kent-Jesus. Underbarare namn får man leta efter.

Kommentarer

Populära inlägg