Bloggen växer

Nu blir det ett litet personligt inlägg men det är bara för att jag vill berätta om hur jag planerar att bloggen ska växa. Hittills har jag bara skrivit om film, tv-serier eller böcker och jag känner att det är dags att bredda mig lite. Huvudfokus kommer framöver fortfarande att vara skräck men jag kommer även att skriva om "real crime" och oförklarliga händelser. Men det kommer att vara ett ganska smalt fokus och jag ska förklara varför.

Det finns miljontals sajter och poddar som skriver om verkliga mordfall eller mystiska händelser och jag känner att det finns en stor risk att jag bara blir en i mängden som repeterar sådant som redan har skrivits och sagts. Det vill jag inte och jag vill inte heller skriva sensationaktigt om verkliga händelser då det finns anhöriga kvar, både till offer och förövare och jag vill verkligen inte spä på deras olycka. Därför kommer jag att vara ytterst försiktig när jag tar upp svenska fall och jag kommer att byta ut namnen på personerna ifråga. Jag måste tänka ut en strategi som visar alla berörda den respekt som krävs när det gäller sådana här känsliga ämnen. Vi får aldrig glömma att till skillnad från fiktionen så handlar det här om riktiga människor. Den enda gången jag kommer att använda de riktiga namnen är när det handlar om historiska fall eller om de är såpass kända att det ändå är uppenbart vem det handlar om.

Jag har ett fall i åtanke och jag ska i dagarna börja min research eftersom jag inte vill återanvända den information som redan sagts i olika youtube-videor. Jag vill inte säga exakt vem det ska handla om men det är ett fall som jag hörde talas om tidigt på 90-talet och som jag, tack vare youtube, har fått vittring på igen. Förhoppningsvis kommer jag att kunna göra den rättvisa.


Kommentarer

Populära inlägg